wtorek, 5 czerwca 2012

SCENARIUSZ V: Droga w góry

Droga w góry



"Zeznania naukowców wskazują na bazę ulokowaną w górach. Niestety, by główny człon armii zdołał tam dotrzeć, niezbędne jest zabezpieczenie jedynego szlaku komunikacyjnego w okolicy. Szalejąca burza elektromagnetyczna dodatkowo utrudnia komunikację między wysłanymi w rejon oddziałami."



Cel scenariusza: Zabezpieczenie drogi w góry
Teren: Nie zurbanizowany (lesisty/skalisty), duży stół
Limit punktów: 150
Gra trwa: 6 tur
Strefa rozstawienia: 12" (ale patrz poniżej)


Ze względu na trwającą burzę elektromagnetyczną, oddziały są podzielone a koordynacja między nimi utrudniona. Dlatego też armię należy podzielić na min. 2 grupy bojowe (Combat Groups) z których najmniejsza musi mieć min. 50pkt.

Grupy bojowe jednego gracza muszą zaczynać w różnych rogach planszy, nie dalej niż 12" od rogu stołu (w rzadkim przypadku gdy gracz posiada 3 grupy bojowe, trzecią grupę może przypisać do dowolnego rogu). Jednostki mające zdolność umożliwiającą wystawienie poza strefą wystawienia (Infilitration, Mechanized Deployment, etc) powinny być wystawione na lewej bądź prawej połowie stołu, zależnie od tego gdzie jest wystawiona macierzysta grupa bojowa. Figurki z Airborne Deployment lvl 1 (Parachutist) muszą wskazać sekcję stołu z której będą wchodzić, po tej stronie stołu po której zaczyna ich macierzysta grupa bojowa.

Należy wyznaczyć pas terenu o szerokości 6", biegnący w poprzek stołu (na jego środku)*, a następnie podzielić go na 4 równe odcinki. Utworzone w ten sposób 4 obszary to strefy kontroli o które toczyć się będzie walka.

Gracz kontroluje strefę, jeśli w strefie znajduje się przynajmniej jedna jego jednostka (w postaci figurki lub markera, hidden deployment się nie liczy), a przeciwnik nie ma w tej strefie żadnej jednostki (w postaci figurki lub markera) bądź miny. Jeśli strefa jest objęta działaniem wzornika miny monofilamentowej (wzornik blokuje więcej, niż 2" szerokości strefy) ta strefa jest traktowana jako niczyja, dopóki monofilamenty nie zostaną usunięte (fabularnie uznaje się, że droga jest nieprzejezdna). Fałszywych holoecho nie bierze się pod uwagę na potrzeby kontroli stref. Jednostka musi całkowicie stać w danej strefie by mogła ją kontrolować (jej podstawka nie może wystawać poza strefę). Jednostki g-servant, oraz takie które są immobilized czy unconscious nie mogą kontrolować stref.

Kontrolę stref sprawdza się po zakończeniu gry.

Gra kończy się po 6 turach, lub po zakończeniu pełnej tury, w której zginęła/wycofała się ostatnia jednostka jednego z graczy (np. jeśli gracz rozpoczynający zginął/wycofał się w swojej turze 3, gracz drugi może też rozegrać swoją turę 3, po czym gra się kończy).

Punktacja:

1 VP- za brak strat
1 VP- za złamanie (Retreat) armii przeciwnika
1 VP- za każdą kontrolowaną strefę
1 VP - za kontrolowanie większej ilości stref, niż przeciwnik

* Droga może też biec np. pod lekkim skosem, albo mieć kilka drobnych zakrętów, pod warunkiem, że nie będzie zdecydowanie wybiegać na jedną połowę stołu, i że strefy kontroli będą równe.

RUNDA TRWA DO 17.06.2012

Pary V RUNDY:




Ja We Piotr Woźniak 'Sathuli
Piotrek P. Marcin Batylda
Qbel Timi
Zephir Dorian
Pierzasty Arkadiusz Szwedenie
Gerard Highlander
Venator Szymon Poźniak
Aldlin Jakub Wojciechowski
Dzejendes Dasilwa
Norbert Sieniawski Modrzew
Nosek Baranek
Grzegorz Białczak Dominik Nawrocki
Letho Kadzik
Konrad Pauza









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz