czwartek, 3 października 2013

Warszawska kampania GOLDMAN - start 21 Października

Witam!

Dostałem od Łukasza możliwość dodania wpisu na blogu, co też czynię :)


Chcę rozpocząć w Warszawie kampanię. Pomysł jest dość standardowy - 2 tygodnie na misję, 4 misje, działający Spec Ops i system EXP. Misje są już napisane, więc nie będzie pod tym względem żadnej obsuwy. Staraliśmy się, żęby misje były prost - ciężko mi jednak ocenić, jako że grałem w nie już tyle razy pod różną postacią, ale wydaje mi się, że powinny być zrozumiałe nawet dla średnio-zaawansowanych.
Zacząć chciałbym 20 Października, po turnieju, jeśli takowy się odbędzie.

LINK do misji:  http://dfiles.eu/files/kvltk05c9

Naturalnie gramy w Wargamerze lub gdzie tam chcemy, wyniki raportować można w temacie, który będę śledził. Postaram się też dowiedzieć jak wygląda sprawa z ewentualnym wsparciem od sklepu, nagrodami i wpisowym.

Jeśli więc wsparcie uzyskamy, to informuję, że pula nagród zostanie podzielona na 4 osobników - miejsca na podium oraz nagroda od Pani Fortuny, losowana TYLKO wśród graczy grających pomalowanymi armiami.

Dodatkowo, jako ze gramy dla zabawy, dozwala się użycie najemników dla wszystkich frakcji Human Sphere (Combined Army i Tohaa nie mogą korzystać z najemników), z następującymi ograniczeniami:

ALEPH: brak Avicenny, Bashi Bazouks, McMurrough, Miyamoto Musashi, Senor Massacre, Yuan Yuan, Highlander Caterans
"Army lists with highlander troops": brak Druze Shock Teams oraz Scarface&Cordelia
Yu Jing: brak Kempeitai JAKO NAJEMNIKA, Senor Massacre, Yuan Yuan
PanOceania: brak Valeryi Gromoz, Highlander Caterans
"Army lists with Hassasin troops": brak Druze Shock Teams

Oznacza to, że najemnicy: Kaplan Tactical Services, Lucien Sforza, Saito Togan, Warcors, Yojimbo oraz Authorized Bounty Hunters są dostępni dla każdej armii z Human Sphere.

Ograniczenia te oparte są na zapisanych w Paradiso. Twórcy kampanii uważają, że jeśli ktoś już sobie kupił tych najemników, to czasami warto nimi zagrać. Balansu gry zbytnio nie nadwyrężą.

Polecamy też granie z uwzględnieniem klasyfikacji terenowej z podręcznika. Tereny ogólnie powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu stołu - na pewno będzie to BARDZO ważne w ostatnich misjach. Pierwsza misja np. zaleca użycie lasów, górek oraz jakiegoś jeziorka - oznacza to, że w większości przypadków jest to teren Difficult, czyli WSZYSTKIM oprócz LI, SK oraz WB ruch spada do POŁOWY jeśli wejdą w taki teren.

Wyjaśnienie terenów znaleźć można np. tutaj: http://www.wessexwyverns.org.uk/downloads/Infinity_Reference_Sheet_1.2.pdf



ODPRAWA
– Operacja „Okraść złodzieja”

            As-Salam alaikum, Poruczniku.
Informacje uzyskane od naszego wywiadu wskazują, iż niespełna 10 godzin temu, mały oddział komandosów Panoceanii porwał wybitnego specjalistę od przerobu Teseum z tajnego ośrodka badawczego, położonego niedaleko miasta Calonack na planecie Dawn.
            W tej chwili kierują się oni do miejsca podjęcia, w pobliżu Północnej Rubieży. Dokładne współrzędne punktu to 59 N 19 E.
            Twoim zadaniem jest odbicie naukowca z rąk wroga i wycofanie się na miejsce ewakuacji.
            Z uwagi, iż działamy na terenie Ariadny, z którą nie chcemy konfliktu, za wszelką cenę nie należy dopuścić do umożliwienia identyfikacji naszych sił przez wroga.
            Ponadto, należy zaznaczyć, że siły specjalne Ariadny zapewne już rozpoczęły pościg za porywaczami. Mając powyższe na uwadze trzeba zakładać, że w miejscu objętym prowadzonymi działaniami możliwa jest obecność wrogich sił.
            Allach z Tobą!    

PUNKTY

200 punktów w tym Spec Ops – 12 XP + Polowy punkt medyczny

ROZSTAWIENIE

[url=http://smg.photobucket.com/user/Alkasyn/media/Deployment1_zps4e9b5262.png.html][img]http://img.photobucket.com/albums/v416/Alkasyn/th_Deployment1_zps4e9b5262.png[/img][/url]

Z rozpoznania satelitarnego wynika, iż teren na którym prowadzone będą działania to głównie zalesione formacje skalne oraz pagórki. Możliwe śladowe występowanie przeszkód wodnych. Bardzo prawdopodobne wystąpienie burzy magnetycznej, co może spowodować zakłócenia w komunikacji.
W centralnym punkcie znajduje się wrak rozbitego wahadłowca PanOceanii , a w nim naukowiec (niebieska kropka). Wrak pilnowany jest przez czterech komandosów (czerwone kropki) czekających na przybycie grupy ewakuacyjnej, znajdują się oni w okopanych pozycjach (PARTIAL COVER).
Infiltratorom nie wolno rozstawić się w Zone of Control komandosów.
Zgodnie z regułami z podstawowego podręcznika, Impersonatorzy wybierają, za kogo są przebrani – jeśli za komandosów to tylko dla nich są w Impersonacji, jeśli za OPFOR to wtedy dla komandosów są zwykłymi modelami.
ZASADY SPECJALNE

Naukowiec – zasady dotyczące CIVVIES. Do naukowca nie można strzelać umyślnie. Jeżeli zostanie on trafiony przypadkowo np. przez broń obszarową i nie zda testu pancerza to zawsze uznaje się go za nieprzytomnego, generalnie nigdy nie może osiągnąć stanu zabity. Jeżeli naukowiec jest nieprzytomny to musi być on niesiony przez Specjalistę, model posiadający zasadę Baggage lub wyleczony

Komandosi Panoceanii – Statku pilnują specjalnie do tego zadania wyznaczeni i wyszkoleni komandosi jednej z hiperpotęg, Panoceanii. Działają oni tylko w ARO przeciwko każdemu graczowi. Są kontrolowani przez gracza przeciwko któremu nie jest w tym momencie używane ARO.


isc
type
mov
cc
bs
ph
wip
arm
bts
w
ava
        
Commando
MI
4-2
14
13
11
13
2
0
1
3
AD: Combat Jump, Cube, Religious Troop, Neurokinetics, Foxhole, Sixth Sense Lv. 2

Weapon:
(inches)
4
8
12
16
24
32
36
48
52
60
96
104
D
B
A

Combi Rifle
16
16
16
16
10
7
7
7




13
3
N
E/M vul
Pistol
16
13
10
7
7







11
2
N
cc
CCW












PH (11)
--
N
cc

Polowy Punkt Medyczny – Dane z nasłuchu prowadzonego na częstotliwości używanej przez siły Pan-O w regionie wskazują, że naukowcowi została wstrzyknięta trucizna, na wypadek przejęcia przez obce siły. Jeśli nie zostanie mu poddana odtrutka, naukowiec zginie w męczarniach. Z tego też powodu, na teren misji, każda ze stron dostarczyła Polowy Punkt Medyczny. Punkt Medyczny można zaznaczyć za pomocą np. znacznika. Specjalista musi doprowadzić siebie oraz naukowca do kontaktu Base-to-Base z Punktem Medycznym, następnie zdać test WIP. Tylko po podaniu naukowcowi odtrutki można z nim wyjść poza krawędź stołu.

Specjaliści - Na potrzeby misji za Specjalistów uznawane są: jednostki Hakerów, Inżynierów, Wysunięci obserwatorzy (Forward Observer), jednostki posiadające umiejętność specjalną Łańcuch dowodzenia (Chain of Command) oraz Porucznicy. Z racji profilu misji, do specjalistów wliczamy także Doktorów i Paramedyków. Jeśli nie zaznaczono inaczej, cele misji MOGĄ być wykonywane za pomocą Repeaterów oraz jednostek G:Servant.

CELE MISJI

  • „Cel zabezpieczony!”
Przetransportowanie naukowca do swojej „Strefy rozstawienia” i wyjście z nim za swoją krawędź stołu – 4 Punkty  Zwycięstwa.
  • „Medyk! Do mnie!”
Naukowiec został otruty. Należy podać mu antidotum w Polowym Punkcie Medycznym. Specjalista musi doprowadzić siebie oraz naukowca do kontaktu Base-to-Base z Punktem Medycznym, następnie zdać test WIP. Tylko po podaniu naukowcowi odtrutki można z nim wyjść poza krawędź stołu – 2 Punkty  Zwycięstwa.
  •  „Przesyłka Oscar Mike!”
Burza magnetyczna rozszalała się na dobre. Najsilniejsza antena w okolicy znajduje się we wraku statku. Należy użyć jej do poinformowania dowództwa o utracie naukowca. Dane przesłać może konsola nadawcza znajdująca się wewnątrz wahadłowca; sygnał może być nadany przez Specjalistę po zdaniu testu WIP. Hakerzy mogą hakować w swoim Zone of Control. Zadanie to można wykonać jedynie jeżeli to przeciwnik kontroluje naukowca - 2 Punkty Zwycięstwa.
  • „Tango wyeliminowani”  
1 Punkt Zwycięstwa za każdego zabitego (nie nieprzytomnego) komandosa PanOceanii (liczą się też dobici, wcześniej nieprzytomni, komandosi).
  • „Bez świadków”
Doprowadzenie do Odwrotu (Retreat) przeciwnika - 1 Punkt Zwycięstwa.
  • „Głowa Hydry”
Zabicie Porucznika przeciwnika - 1 Punkt Zwycięstwa.

KONIEC MISJI

            Gra kończy się automatycznie w turze, w której któraś ze stron zdoła ewakuować naukowca.
            Gra kończy się również jeżeli któraś ze stron nie posiada modeli na polu bitwy (zasady Odwrotu (retreat) działają normalnie)
            Gra kończy się także po 8 turach. Należy wtedy zliczyć Punkty Zwycięstwa zdobyte przez obu graczy aby wyłonić zwycięzcę.


REGUŁY KAMPANII

            Wybrana na początku kampanii armia główna lub sektorialna muszą być wykorzystywane do końca kampanii.
            Dla Spec Opsa działają normalne zasady z Campaign: Paradiso. Jeśli zginie on i nie powiodą się MEDEVAC oraz CUBEVAC, następny Spec Ops posiada połowę punktów EXP poprzedniego.  
Wszelkie oficjalne zasady związane ze zamianą zdobytych Punktów Zwycięstwa na EXP z C:Paradiso obowiązują.
Gracz, który wyprowadził naukowca lub ten, który zdobył większą ilość punktów zwycięstwa, jeżeli żadnemu nie udało się wyprowadzić naukowca, w następnym scenariuszu posiada status „Atakującego” .

            

Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć w temacie na: FORUM 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz