sobota, 30 listopada 2013

Ostatnia, czwarta misja kampanii Goldman

ODPRAWA – Operacja „Star Wars”

            Ciszę panującą na mostku „Aluh Amut”- niszczyciela klasy Jihad, stacjonującego na orbicie planety Dawn, przerwał niewyraźny głos oficera łączności.  
- Kapitanie przyszły rozkazy Naczelnego Dowództwa.
- Raportujcie.
- Nie mogę, Panie Kapitanie. Są opatrzone najwyższą klauzulą tajności.
- Dobrze, odczytam je w swojej kajucie.
            Pięć minut później kapitan Abu Zakaria Mohiuddin Yahya z niedowierzaniem jeszcze raz czytał wiadomość wyświetlaną na prywatnej konsoli łączności.
            „Kapitanie, z żalem informujemy, że oddziały Alfa, Beta oraz Omega zostały całkowicie zniszczone w trakcie wykonywanych zadań na planecie Dawn. Ariadnańczycy zdołali, za pomocą windy orbitalnej, wysłać ładunek na pokład swojego okrętu liniowego „Admirał Kuzniecov”. Waszym zadaniem jest przygotować oraz przeprowadzić błyskawiczny desant oddziałów szturmowych na pokład wrogiej jednostki w celu odzyskania ładunku. Wam, Kapitanie, przekazujemy pełnię władzy oraz odpowiedzialność za powodzenie misji. Możecie zrobić to, co uważacie za konieczne i niech Allach Was prowadzi.” 
- Hara un nuss – zaklął. Po chwili zastanowienia kapitan Yahya nacisnął przycisk łączności z mostkiem.
- Jakie rozkazy Kapitanie? – z konsoli dobiegł głos pierwszego oficera Mustafy.
- Ogłosić alarm bojowy dla załogi. Dowódcy oddziałów szturmowych za dziesięć minut mają się zameldować w sali odpraw.
- Tak jest! Czy coś jeszcze, Kapitanie?
- Tak... Poproście Imama, aby przygotował się do odprawienia modlitwy.
- W jakiej intencji ma być modlitwa, Kapitanie?
- Za poległych, żołnierzu, za poległych – kapitan Yahya odpowiedział cichym głosem.

PUNKTY

ROZSTAWIENIE


Gracze rozstawiają się w standardowych strefach rozstawienia. Z uwagi na to, że misja odbywa się na kadłubie statku kosmicznego, na całej planszy obowiązuje Teren: Zero-G.

Stół podzielony jest na 3 pasy o szerokości 16 cali każdy. Na środku stołu, pośrodku każdego z pasów znajduje się Terminal Obsługi Grawitacji.

Atakujący otrzymuje do rozstawienia na planszy 5 znaczników Materiałów wybuchowych. Rozstawiać je można w odległości 10 cali od krawędzi stołu oraz 10 cali od siebie. Celem Obrońcy jest dezaktywacja materiałów wybuchowych.

W strefie rozstawienia Obrońcy znadują się 2 cele, które musi on obronić przed wrogiem. W prawym rogu strefy rozstawienia znajduje się Iluminator, przez który widać celę, w której przesłuchiwany jest naukowiec. W lewym rogu strefy rozstawienia Obrońcy znajduje się natomiast, zgodnie ze starą, kosmiczną tradycją, tunel, w który można wrzucić materiały wybuchowe, co doprowadzi do zniszczenia statku. Obydwa cele znajdują się pod płaszczyzną stołu, i należy zaznaczyć je markerem. Obrońca ustawia je przed rozpoczęciem fazy rozstawienia, w 6 calowych kwadratach  w rogach stołu. Celem Atakującego jest usunięcie naukowca oraz zniszczenie statku.

Teren Zero-G [1]zgodnie z zasadami ma ograniczenie prouszania sie Impassable. Tutaj można dowiedzieć się wiecej. Przypominam też, że Terrain: Zero-G obniża teren TYLKO o jeden stopień trudności.  Znaczy to, że teren Impassable traktowany jest jak Very Difficult, V. Difficult jak Difficult a Difficult jak Normal.[2]

ZASADY SPECJALNE

Specjaliści - Na potrzeby misji za Specjalistów uznawane są: jednostki Hakerów, Inżynierów (także te z umiejętnością G: Servant), Wysunięci obserwatorzy (Forward Observer), jednostki posiadające umiejętność specjalną Łańcuch dowodzenia (Chain of Command) oraz Porucznicy, także ci, którzy Porucznikiem zostali już na polu bitwy wskutek awansu w boju.  Jeśli nie zaznaczono inaczej, cele misji MOGĄ być wykonywane za pomocą Repeaterów oraz jednostek G:Servant.

Do ostatniej kropli krwiZ racji tego, że Atakujący wykonuje misję samobójczą polegającą na abordażu kosmicznym, oraz że stracił on swój główny statek podczas manewrów mających umożliwić łodziom desantowym idealne podejście do wrogiego okrętu, w misji nie obowiązują zasady reguły Odwrót! [Retreat!]. Walczymy do końca.                             

Terminal Obsługi Grawitacji - Na środku stołu, pośrodku każdego z pasów znajduje się Terminal Obsługi Grawitacji. Jego aktywacja przez Specjalistę pozwala WYŁĄCZYĆ/WŁĄCZYĆ w danym pasie Teren Zero-G. Aby aktywować terminal, Specjalista  musi wykonać niemodyfikowany test WIP.

CELE MISJI

„Obrońca”

„Misja wykonana”
  • Rozminowanie założonych wcześniej  ładunków wybuchowych. Ładunki te nie są na tyle silne, aby zniszczyć statek, ale ich detonacja sprawiłaby, że nasz okręt spędziłby wiele mięsięcy na naprawach w suchym doku. Nie możemy sobie na to pozwolić. Ładunki rozminowane mogą być przez Specjalistę TYLKO poprzez wykonanie testu WIP w kontakcie z podstawką markera ładunku.  – 2 Punkty Zwycięstwa za KAŻDY rozminowany znacznik materiałów wybuchowych.
„Wojna totalna”
  • Za zabicie (nie nieprzytomny) każdego modelu wrogiego specjalisty - 1 Punkt Zwycięstwa.
 „Głowa Hydry”
  • Zabicie porucznika przeciwnika - 3 Punkt Zwycięstwa.

„Atakujący”
„Czas Honoru”
  • Naukowiec już zbyt długo wymykał nam się z rąk. Jeśli nie możemy skorzystać z jego wiedzy, przeciwnik też nie skorzysta. Iluminator w celi naukowca znajduje się w strefie rozstawienia Obrońcy. Aby móc zastrzelić naukowca, należy strzelić do niego przez Iluminator. Iluminator zrobiony jest ze zbrojonego szkła, spenetrować więc można go TYLKO atakując z dystansu mniejszego niż 8 cali; ze specjalnej amunicji, tj. MONOFILAMENT/EXP/AP/FIRE/DA/VIRAL/SHOCK/T2. Może to też być atak wręcz. Wykonuje się normalny rzut na trafienie.  – 5 Punktów Zwycięstwa.
„Użyjmy Mocy”
  • Musimy się zemścić za stratę naszego statku. Specjalista uzbrojony w Ładunki wybuchowe [D-charges] musi wrzucić je do tunelu, prowadzącego do reaktora statku. Na potrzeby misji, traktujemy D-charges jakby były granatem i stosujemy odpowiednie modyfikatory za dystans. Można je także podłożyć w kontakcie z podstawką [Base-to-Base] ze znacznikiem szybu w ramach Short Skill. Każdy model z D-Charges ma ich 3 sztuki – tzn. jeśli zużył wszystkie 3 i nadal nie trafił, nie może już rzucać dalej - 5 Punktów Zwycięstwa.
 „Wojna totalna”
  • Za zabicie (nie nieprzytomny) każdego modelu wrogiego specjalisty - 1 Punkt Zwycięstwa.
 „Głowa Hydry”
  • Zabicie porucznika przeciwnika - 3 Punkt Zwycięstwa.

KONIEC MISJI

            Gra kończy się po 4 turach. Zwycięzcą zostaje gracz, który uzyskał więcej Punktów Zwycięstwa.

REGUŁY KAMPANII

Wybrana na początku kampanii armia główna lub sektorialna muszą być wykorzystywane do końca kampanii.
            Dla Spec Opsa działają normalne zasady z Campaign: Paradiso. Jeśli zginie on i nie powiodą się MEDEVAC oraz CUBEVAC, następny Spec Ops posiada połowę punktów EXP poprzedniego.  
Wszelkie oficjalne zasady związane ze zamianą zdobytych Punktów Zwycięstwa na EXP z C:Paradiso obowiązują.
            Gracz, który zdobył najwięcej Punktów Zwycięstwa ze WSZYSTKICH grających graczy zostaje obwołany Zwycięzcą Kampanii. Gracze z drugim i trzecim wynikiem punktowym otrzymują drugie i trzecie miejsce. Dodatkowo, wśród wszystkich graczy, którzy rozegrali WSZYSTKIE swoje bitwy W TERMINIE, rozlosowana zostaje nagroda o równowartości nagrody dla zwycięzcy kampanii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz