ODPRAWA –
Operacja „Schody do nieba”
...TRANSMISJA...
... [POCZĄTEK]. Do dowódcy
oddziału OMEGA. Przesyłka utracona. Oddziały ALFA oraz BRAVO rozbite. Cel
przeniesiony przez wroga do kompleksu polowej windy orbitalnej 61,56 N 21,34 E.
Natychmiast podjąć próbę odbicia. Wykorzystać infrastrukturę wroga do
transportu celu na pokład okrętu liniowego „Aluh Amut”. Ewakuacja możliwa za 8h45’38’’. Z uwagi na obecność wrogiej
floty na orbicie „Aluh Amut” na pozycji umożliwiającej odbiór
ładunku przebywać będzie jedynie przez 10’. [KONIEC]...
PUNKTY
Siły 300 pkt.
Gracze dzialą
swoje siły na dwie „Grupy Operacyjne”
[Combat Group] po 150 pkt każda i rozstawiają jej po jednej w każdej ze swoich Stref Rozstawienia.
Następnie
zgodnie z zasadami dotyczącymi rzutu na inicjatywę jeden z graczy wybiera swoje
dwie z czterech dostępnych Stref
Rozstawienia [Deployment Zones], znajdujące się po przekątnych stołu, czyli
1-4 lub 2-3. W każdej ze Stref Rozstawienia gracz rozstawia jedną ze swoich
Grup Operacyjnych.
ROZSTAWIENIE
Z rozpoznania
satelitarnego wynika, iż teren na którym prowadzone będą działania to pozostałości
miasta Scapa, zniszczonego podczas pierwszej ofensywy Antypodów.
Obrońca w jednej ze swoich stref
rozstawiania umieszcza budynek windy orbitalnej wraz z konsolą służącą do
wprowadzania współrzędnych transportu, natomiast w drugiej ze swoich stref
umieszcza budynek radiostacji. Umieszczenie tych instalacji ma miejsce ZANIM którykolwiek z graczy rozstawi
swoje siły, po wybraniu kto zaczyna.
Pośrodku stołu
znajduje się Polowy Serwer Dowodzenia Obrońcy
(niebieski punkt), w postaci Camo markera (ukryty pod ziemią).
ZASADY SPECJALNE
Infiltracja oraz
Rozmieszczenie Zmechanizowane – rozstawienie w promieniu do 12 cali od Strefy
Rozstawienia [Deployment Zone]. Powyżej obowiązują normalne zasady zdawania PH.
Zabrania się Inflitracji oraz Impersonacji w kontakcie z podstawką z Windą Orbitalną lub Budynkiem radiostacji oraz wystawienia
w promieniu 8 cali od Polowego Serwera
Dowodzenia.
Specjaliści - Na potrzeby misji za Specjalistów uznawane są: jednostki Hakerów, Inżynierów
(także te z umiejętnością G: Servant),
Wysunięci
obserwatorzy (Forward Observer), jednostki
posiadające umiejętność specjalną Łańcuch dowodzenia (Chain of Command) oraz
Porucznicy, także ci, którzy Porucznikiem zostali już na polu bitwy
wskutek awansu w boju. Jeśli nie zaznaczono inaczej, cele
misji MOGĄ być wykonywane za pomocą Repeaterów oraz jednostek G:Servant.
Winda Orbitalna – Naukowiec przygotowany jest do transportu
na statek oczekujący na orbicie. Na początku gry współrzędne transportu
naukowca ustawione są na statek kosmiczny Obrońcy.
Z racji tego, żę konsola odcięta jest od ogólnego systemu oraz posiada
najnowszy software, aby móc ją przeprogramować należy zdać test WIP będąc z
konsolą w Base-to-Base. Mogą to zrobić jedynie Specjaliści z
modyfikatorem -3 (Hakerzy bez modyfikatora). Z końcem 4 tury naukowiec jest automatycznie
wysyłany na aktualnie obowiązujące współrzędne.
Konsola może być w trakcie gry przeprogramowywana dowolną ilość razy.
Panowie, znacie swoje zadania – Z racji tego, że obydwie Grupy Operacyjne działają niezależnie od siebie, zasady reguły Odwrót! [Retreat!] działają w szczególny sposób. Każdą Grupę Operacyjną traktuje się jakby była oddzielną, 150-punktową armią oraz oblicza się dla niej rozbicie oddzielnie. Żołnierze znają swoje cele, i będą działać niezależnie od tego, jak radzić sobie będą ich koledzy.
Panowie, znacie swoje zadania – Z racji tego, że obydwie Grupy Operacyjne działają niezależnie od siebie, zasady reguły Odwrót! [Retreat!] działają w szczególny sposób. Każdą Grupę Operacyjną traktuje się jakby była oddzielną, 150-punktową armią oraz oblicza się dla niej rozbicie oddzielnie. Żołnierze znają swoje cele, i będą działać niezależnie od tego, jak radzić sobie będą ich koledzy.
CELE MISJI
„Obrońca”
„Misja wykonana”
- Wysłanie naukowca windą orbitalną – 4 Punkty Zwycięstwa.
„Identyfikacja Tango”
- Zdobycie danych wywiadowczych wroga (zdany test WIP przez Specjalistę, w BtB ze zmarłym lub nieprzytomnym modelem wroga ) – 2 Punkty Zwycięstwa.
„Złamana Strzała”
- Poinformowanie dowództwa o ataku wroga
(utrzymanie przez Obrońcę do
końca gry budynku radiostacji [brak modelu przeciwnika w budynku
radiostacji]) – 3 Punkty Zwycięstwa.
„Zamknięcie Wrót”
- Automatyczny system czyszczenia danych zawiódł. Należy usunąć wrażliwe dane z Polowego Serwera Dowodzenia. Wymazanie danych jest możliwe po udanym wypatrzeniu serwera [Discover test dowolnym modelem] i udanym teście WIP przez Specjalistę z modyfikatorem -3 [Haker bez modyfikatora]). Zadanie to można wypełnić jedynie zanim atakujący pobierze dane z serwera. Wypełnienie tego zadania sprawi, że Atakującemu będzie bardzo trudno odzyskać dane z Serwera. - 1 Punkt Zwycięstwa
„Wojna totalna”
- Za zabicie (nie
nieprzytomny) każdego modelu wrogiego specjalisty - 1 Punkt Zwycięstwa.
„Głowa Hydry”
- Zabicie porucznika przeciwnika - 1 Punkt Zwycięstwa.
„Atakujący”
„Misja wykonana”
- Wysłanie naukowca windą orbitalną – 4 Punkty Zwycięstwa.
„Spalić i zaorać”
- Zaminowanie budynku radiostacji (modelem Specjalisty posiadającym Ładunki wybuchowe [D-Charges]) - 3 Punkty Zwycięstwa.
„Otwarcie Wrót”
- Uzyskanie danych na temat floty przeciwnika stacjonującej na orbicie jest możliwe po udanym wypatrzeniu serwera [Discover test dowolnym modelem] i udanym teście WIP przez Specjalistę z modyfikatorem -3 [Haker bez modyfikatora]). Jeśli Obrońca wyczyścił Serwer to odzyskanie danych wymaga nieludzkich zdolności łamania kodu. Modyfikator do WIP wynosi wtedy -6 punktów a test wykonać może tylko Haker w Base-to-Base. - 3 Punkty Zwycięstwa.
„Wojna totalna”
- Za zabicie (nie nieprzytomny) każdego modelu wrogiego specjalisty - 1 Punkty Zwycięstwa.
„Głowa Hydry”
- Zabicie porucznika przeciwnika - 1 Punkt Zwycięstwa.
KONIEC MISJI
Scenariusz
kończy się po 4 turach, po których statek na orbicie przyjmuje naukowca na pokład.
REGUŁY KAMPANII
Wybrana
na początku kampanii armia główna lub sektorialna muszą być wykorzystywane do
końca kampanii.
Dla
Spec Opsa działają normalne zasady z Campaign:
Paradiso. Jeśli zginie on i nie powiodą się MEDEVAC oraz CUBEVAC, następny
Spec Ops posiada połowę punktów EXP
poprzedniego.
Wszelkie
oficjalne zasady związane ze zamianą zdobytych Punktów Zwycięstwa na EXP z
C:Paradiso obowiązują. Spec Ops nie „resetują się” z misji na misję – należy
rozważnie wybierać wykupywane im umiejętności.
Gracz, który
wysłał naukowca za pomocą Windy
Orbitalnej, lub ten, który zdobył większą ilość punktów zwycięstwa (w
ramach remisu w PZ decyduje ilość zabitych przeciwnikowi punktów), jeżeli
żadnemu nie udało się wysłać naukowca, w następnym scenariuszu posiada status „Obrońcy” .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz