poniedziałek, 21 maja 2012

Scenariusz III: Twierdza danych


Scenariusz III: Twierdza danych


"Przesłuchanie pilota okazało się owocne - ujawnił lokalizację
podziemnego kompleksu badawczego. Personel bazy co prawda już się
ewakuował, ale naukowcy zostawili za sobą cenne dane, które nie mogą
wpaść w ręce wroga
."





Limit punktów: 150pt

Gra trwa 6 tur.
Strefa wystawienia 6"

Warunki specjalne scenariusza:
- Walki toczą się wewnątrz pomieszczeń (tzw. boarding action)
- Jednostki nie mogą wykonywać Parabolic Fire (ale można wykonywać
Speculative Fire który nie jest Parabolic Fire).
- Guided Special Ammunition nie mogą atakować celów w całkowicie
zamkniętych pomieszczeniach (patrz FAQ na Infinity Wiki).
- Drzwi i inne śluzy obecne na stole można otworzyć lub zamknąć za
Short movement skill Open/Close. Drzwi można też otworzyć/zamknąć
zdalnie testem hackowania z BTS -3 (tak jak to opisane na str 156
podręcznika - "Hacking Security and Information"). Hackowanie drzwi
można kontrować zgodnie z zasadami Hacking Defensively, jeśli nasz
hakcer jest w 8" od drzwi.

Każdy gracz może do swojej rozpiski wziąć najemnika spoza swojej listy
armii: Druze Shock Team - Hacker lub Valerya Gromoz, Mercenary Hacker.

CEL SCENARIUSZA:

ETAP I - Zdezaktywować generator w celu wyłączenia pola siłowego
chroniącego terminal.

Pole siłowe otacza terminal, uniemożliwiając dostęp do niego - jest
traktowane jako fizyczna przeszkoda, blokuje LoF. Ma rozmiar Burst
Template wycentrowanego na terminalu i uniemożliwia również hackowanie
terminalu (w razie, gdyby pole siłowe zachodziło na ścianę
pomieszczenie, uznaje się, że pole zatrzymuje się na ścianie i nie
przenika za nią).

Generator zostaje przed rozstawieniem (deployment) umieszczony na
stole przez sędziego, na środkowej osi stołu (miedzy połowami obu
graczy) nie bliżej jak 6" i nie dalej jak 12" od lewej krawędzi.

Generator można wyłączyć testem WIP w base contact (jeśli model jest
inżynierem) bądź zniszczyć w dowolny sposób (strzelając jak do
normalnego modelu, atakując w CC itd.).

Generator ma ARM 6 i STR 3.

O ile generator nie został zniszczony, inżynier może go ponownie
włączyć testem WIP. Wszystkie figurki w zasięgu pola siłowego nie mogą
wyjść poza jego obręb i nie mają LoF poza obszar pola siłowego, ale
poza tym działają normalnie.

ETAP II - Zdobyć dane z terminala


Terminal zostaje przed rozstawieniem (deployment) umieszczony na stole
przez sędziego, na środkowej osi stołu (miedzy połowami obu graczy)
nie bliżej jak 6" i nie dalej jak 12" od prawej krawędzi.

Terminal włącza się (umożliwiając hackowanie) dopiero na pocz. 2 tury
pierwszego gracza.

Żeby zrealizować ten cel, dane po zakończeniu gry muszą znaleźć się w
rękach modelu znajdującego się w strefie wystawienia (model musi być
przytomny) podczas kiedy przeciwnikowi nie udało się osiągnąć tego
warunku.

Żeby zdobyć dane, należy shackować terminal, który posiada średnie
zabezpieczenia (-3 BTS) jeśli hacker jest w base contact z terminalem,
lub silne (-6 BTS) jeśli robi to z odległości. Jednostki nie mające
hacking device mogą probować shackować terminal, ale otrzymują karę -6
do WIP i mogą to robić tylko w base contact z terminalem (czyli
łącznie mają karę -9, za brak HD oraz za BTS -3).

Jeśli hacker przeciwnika jest w 8" od terminala, może jako ARO
kontrować próbę shackowania terminala zgodnie z zasadami Hacking
Defensively (test zamienia się w Face to Face, zamiast BTS terminalu
uwzględnia się BTS obu hackerów).

Dane z terminala mogą zostać skopiowane wielokrotnie - za każdym razem
wymaga to testu hackowania.

Dane wyciągnięte z terminala są zapisane na dysku przenośnym - można
je podnieść (np. od martwego żołnierza własnego albo przeciwnika),
położyć na ziemi albo podać innej figurce w base contact za short
movement skill. Można to robić w ARO jako skill Dodge.

Terminal ma ARM 3, STR 2 i może zostać zniszczony tak samo, jak
generator - uniemożliwia to dalsze hackowanie w celu wyciągnięcia
danych.

Punktacja:
Za zrealizowanie celu misji (wyniesienie danych do strefy
rozstawienia, podczas gdy przeciwnikowi się to nie udało) 3VP
Za zniszczenie lub wyłączenie generatora 1VP
Za wydobycie danych z terminala 1VP (niezależnie od tego, cze udało
się je potem wynieść, czy nie).
Za nie poniesienie strat 1VP
Za złamanie armii przeciwnika 1VP
Jeśli obaj gracze wynieśli dane (w 6 turze obaj gracze mieli model z
danymi w swojej strefie wystawienia), otrzymują po 1 VP.

Autodestrukcja bazy

Jeśli jeden z graczy straci wszystkie swoje siły (zostaną one zabite
lub w wyniku Retreat uciekną poza stół) jego frakcja aktywuje
autodestrukcję kompleksu.

Gracz aktywny który w swojej turze zabił wszystkie modele przeciwnika,
może dokończyć swoją obecną turę i ma jeszcze jedną turę, w której
posiada maksymalnie 4 rozkazy. Następnie gra się kończy. Jeśli gracz
aktywny stracił wszystkie swoje modele (np. w wyniku Retreat lub ARO)
to jego przeciwnik otrzymuje jeszcze jedną pełną turę gry, następnie
gra się kończy.
Po zakończeniu gry sprawdza się warunek zwycięstwa (czy dane znajdują
się w rękach przytomnego modelu w strefie wystawienia).


Żeby dodatkowy 1VP "Za nie poniesienie strat" został przyznany w
przypadku aktywacji autodestrukcji, gracz musi doprowadzić wszystkie
swoje modele do strefy wystawienia przed końcem gry.


Pary III RUNDY:


Piotr Woźniak 'Sathuli Marcin Batylda
Ja We Dorian
Zephir Piotrek P.
Szymon Poźniak Qbel
Highlander Timi
Dzejendes Pierzasty
Gerard Nosek
Dasilwa Dominik Nawrocki
Venator Baranek
Jakub Wojciechowski Modrzew
Grzegorz Białczak Arkadiusz Szwedenie
Letho Kadzik
Konrad Norbert Sieniawski
Aldlin -pauza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz