poniedziałek, 17 września 2012

MISJA II: WOJNA W MEDIACH

MISJA II: WOJNA W MEDIACH

Historia:
"Po zabiciu prezydenta miasta, uwaga całej Ludzkiej Sfery zwróciła się na New Danzig. Nasze służby walki psychologicznej postanowiły to wykorzystać. Przeprowadzimy popisową akcję ewakuacji naszego cywilnego personelu z zagrożonej strefy i przy odrobinie szczęścia zdobędziemy "dowody" na zbrodniczą agresję przeciwnika. Dodatkowo, w strefie walk rozbił się poduszkowiec pracownika O-12. Naprawienie go z pewnością pomoże nam zabłysnąć w mediach."






LIMIT PUNKTÓW: 250pkt

LIMIT TUR: 6

W przypadku całkowitej eliminacji jednego gracza, przeciwnik ma jeszcze jedną pełną turę (o ile nie była to jego 6 tura)


Rozstawienie:
Przed grą, na środku stołu sędzia ustawia pojazd pracownika O-12.

Przed grą, sędzia rozstawia na stole 10 cywili tak, by znajdowali się nie dalej, niż 8" od środkowej osi stołu. Jest 5 cywilów dla każdej frakcji (łącznie 10). Cywile mają oznaczenie na spodzie podstawki, do której należą frakcji. Gracze na początku gry nie wiedzą, który cywil jest czyj.

Na środkowej osi stołu umieszcza się też dwa terminale umożliwiające wyłączenie/włączenie kamer bezpieczeństwa w sektorze. Terminale umieszcza sędzia - każdy bliżej jednej z krawędzi stołu, nie bliżej jak 24" od siebie.

Cele:
+1 VP - za każdego cywila z twojej frakcji który w momencie zakończenia gry znajduje się w twoim DZ i jest przytomny (MAX 3 VP)

+1 VP - za zabicie przynajmniej jednego cywila przeciwnika TYLKO, gdy wcześniej zostały wyłączone kamery

-1VP za zabicie cywila przy włączonych kamerach.

+1 VP - za przynajmniej jeden model posiadający zdjęcie zbrodni wojennych przeciwnika, który w momencie zakończenia gry (po 6 turze) znajduje się w twoim DZ

+1 VP za naprawienie 1 STR pojazdu pracownika O12 (MAX 2 VP)

-1 VP za zniszczenie pojazdu pracownika O12.


Zasady specjalne

CYWILE
Z cywilami można się zsynchronizować by wyprowadzić ich do swoje Strefy Rozstawienia.

Cywile naszej frakcji mają status friendly, cywile wroga mają status hostile.

Frakcję cywila ujawnia się po zdanym teście Discover LUB automatycznie w BtB contact.

Cywila który jest nieprzytomny lub unieruchomiony (Immobilized) można podnieść modelem który ma więcej PH od Cywila. Niesienie cywili traktujemy jak noszenie przedmiotów, ale model może nosić tylko jednego cywila. Wyniesienie nieprzytomnego cywila swojej frakcji nie daje VP, ale można je wykorzystać by przenieść cywila bliżej medyka.

Cywile - wykonują ARO tylko wtedy, gdy są celem jakiejś zdolności (np. strzelanie) lub inny cywil w ich zone of control i LoF jest celem jakiejś zdolności ( w obu przypadkach nie dotyczy to testu WIP na przejmowanie cywila). Normalne zasady ARO nadal obowiązują. Cywile są zawsze reaktywni wobec aktywnego gracza i w miarę możliwości wykonują ARO które mają zwiększyć ich szanse na przeżycie (np. wykonują Dodge - chowają się w cover, odsuwają od wroga). Gracz reaktywny decyduje o ARO, kierując się powyższymi zasadami. W spornych sytuacjach o ARO decyduje sędzia.

(ta zasada ma na celu ograniczenie ilości ARO, jakie wykonują cywile - gdyby cywile deklarowali ARO na każdą aktywację, byłoby to uciążliwe)

TERMINALE KAMER
Terminale można wyłączyć lub włączyć (jeśli były wyłączone): - testem hakowania lub za pomocą inżyniera. W obu przypadkach należy wziąć pod uwagę modyfikator BTS -3. Hacker przeciwnika w 8" od Terminala lub hukającej jednostki może kontrować próbę (hacking defensively). Nie można w ten sposób zablokować ręcznego przełączenia terminala przez inżyniera.
Terminal można też zniszczyć - nie powoduje to wyłączenia systemu, ale uniemożliwia dalsze wyłączanie/włączanie.

Terminal ma ARM 3 BTS -3 STR 2 i jest traktowany jak element terenu. Do jego zniszczenia wymagana jest broń typu EXP lub DA.

ZDJĘCIA ZBRODNI WOJENNYCH
Każdy model może, w ramach ARO na atak przeciwnika (na model sojuszniczy lub cywila), wykonać akcję fotografowania. Wymaga ona udanego testu WIP. Do tego testu WIP stosuje się takie same modyfikatory, jak do testu Discover. Aby zdjęcie się udało, fotografujący musi mieć LoF zarówno do atakującego, jak i do atakowanego.
Spełnienie tych warunków (udany test WIP i LoS) oznacza, że model wchodzi w posiadanie dowodów na zbrodnie wojenne przeciwnika. Fotografowanie jest zawsze normal rollem. Fotografować nie można w CC. Posiadane zdjęcia należy wynieść do własnej DZ.





POJAZD O-12
Statystyki pojazdu O12:





ARM: 3 BTS : -3 STR: 1 (3) BTS: 0

Pojazd zaczyna grę z 2 ranami (ma STR 1). Naprawienie pojazdu wymaga przywrócenie mu pełni sprawności (STR 3).
W razie wątpliwości pojazd należy traktować tak, jakby był załogowym TAG-iem Immobilized. Naprawiony natychmiast odlatuje (usuwa się go ze stołu).

Noszenie przedmiotów
Wszystkie przedmioty (takie jak zdjęcia zbrodniw wojennych) mogą być upuszczone, podniesione z ziemi (np. od martwego modelu), albo przekazane innemu modelowi w base contact - wymaga to poświęcenia Short Movement Skilla (możliwe w ARO jako Dodge). Model może przenosić dowolną liczbę przedmiotów.

FAQ do Misji

P: Czy atakowany model może wykonać jako ARO fotografowanie, skoro sam jest celem ataku?
O: Tak, jeśli ma LoF do atakującego.

P: Co rozumiemy przez atak?
O: Attack (Ballistic Skill), Attack (Close Combat), Anti-Hacking Protocols. Generalnie wszystko, co ma na celu skrzywdzić przeciwnika. Również amunicja EM jest traktowana jako atak (bo wyłącza Cube'y), natomiast nie ADH, ponieważ ona tylko unieruchamia cel, ani Flash Pulse, który go tymczasowo oślepia, ani Electric Pulse. Nie jest traktowane jako atak również namierzanie Forward Observerem.

P: Co z atakami typu Speculative fire i fotografowaniem?
O: Jeśli spełniamy warunek (mamy LoF i do atakującego i do celu) to można robić zdjęcie.

P: A jak znoszenie i wzornik wpływa na fotografowanie?
O: Biorąc pod uwagę fakt, że ARO i strzał są jednoczesne, i że ARO trzeba zadeklarować przed rozpatrzeniem rezultatów strzału (a więc i znoszenia) można fotografować jedynie strzelca i wskazany przez niego cel. Jeśli pocisk poleciał w inną stronę i kogoś ranił/zabił, trudno - fotograf nie mógł tego sfotografować.

P: Jak dym i MSV wpływają na fotografowanie?
O: Jeśli figurka nie ma LoF do atakującego lub celu (bo np. jest w dymie) to nie może fotografować. Jeśli ma MSV, to ignoruje dym i może fotografować normalnie. Tak samo w przypadku bycia oślepionym flash pulsem - nie można fotografować. Six Sense nam nie pomaga w żaden sposób w fotografowaniu.

P: Czy inżynier może naprawiać pojazd O-12 przez G:Servanta?
O: Tak, jak zawsze.

P: Czy jeśli przeciwnik hackuje Terminal A, a ja mam hackera w ZoC od terminala B, to czy mogę kontrować?
O: Nie. Musisz być w ZoC aktywnego hackera albo w ZoC hackowanego terminala.

P: Czy mogę fotografować jeśli jestem "plecami" do celu ataku, jeśli nie mam 360 vision?
O: Nie. Jeśli do celu nie ma LoF, to nie da się fotografować.

P: Jak rozumiemy "zabicie" cywila?
O: To faktycznie mogło być niejasne. Jako zabicie traktujemy wprowadzenie go w stan Unconcious lub Dead, jeśli cywil był przytomny. Nie można stracić VP porażką w leczeniu cywila, który był Unconcious.

P: Czy cywili da się wykryć Sensorem?
O: Tak.

P: Czy kamery miejskie widzą śmierć cywila pomimo dymu itd?
O: Tak. Zakładamy, że to nie tylko kamery, ale też np. czujniki akustyczne czy też urządzenia monitorujące Cuby cywili. Dlatego jedyna metoda by to wyłączyć to shackować terminal.

RUNDA TRWA DO 7 PAŹDZIERNIKA- wyniki należy wysyłać na adres: ligainfinity@gmail.com
PARY II RUNDY:


Gerard Highlander
Dasilwa Piotrek P.
Zephir Aldren
Kenshinio Ja We
Dorian Costi
Timi Maru
Sathuli1981 dzejendes
Modrzew BORS
New-Q Aldlin
Venator Baranek
Konrad Naikusny
Dominik Nawrocki Alchemique

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz